Pár slov na úvod

"Ne každý je ochotný držet diety, ale jíst a hlavně žít zdravě by měl každý. Přeci jen, děláte něco pro sebe a objevíte spoustu nových chutí, nápadů, receptů a potravin. Ke zdravému životnímu stylu patří i cvičení, kterým si pomáháte k delšímu životu a hlavně k tomu, abyste se cítili skvěle! Tak proč to nezkusit! :)"

pátek 28. června 2013

Kuchařky pro kuchtíky.

Ano tím kuchtíkem myslím sebe. Kuchařkou se vážně nazývat nemůžu a trošku pochybuji i nad tím kuchtíkem. Je sice pravda, že kdybych mohla byla bych nejraději (třeba v příštím životě) jednou z těch kulatějších kuchařek, které jsou šťastné, jaké jsou a pořád ochutnávají různé dortíky. Tím se samozřejmě nechci nikoho dotknout, nedej bože hubených cukrářek, které dorty nevyhledávají.
Opět jsem se trochu rozpovídala a úplně o něčem jiném, než jsem původně chtěla. Takže vraťme se k tématu - kuchařky. Vsadím klidně boty, že každý/á z vás má doma nějakou kuchařku. Nyní přišel čas, kdy se můžu pochlubit další do sbírky! Teď se musím zasmát, protože tohle vyznělo, jako bych doma měla desítky (ne-li stovky) kuchařek. Já se ode dneška mohu pyšnit třemi kuchařkami. Nejsou to ledajaké kuchařky (teď to zní, jako bych mluvila o kouzelných kuchařkách), jsou to kuchařky, které jsou sbírkou receptů z časopisu Apetit. Já osobně si je nemohu vynachválit! Jsou obrázkové, přehledné a hlavně jednoduché. Najdete tu spoustu nápadů a hlavně dobrot. Pro 'notorické dietářky', které se vyhýbají všemu co obsahuje tuk asi nebudou nejlepší, jelikož ve spoustě receptů (drůbež, dezerty) se objevuje máslo. A víte co? Právě to máslo všemu dává tu báječnou chuť, takže dieta ne dieta, tuky ne tuky, máslo přidávejte!

Těstoviny - Tuhle 'lásku' jsem dostala, jako první. Kdybych mohla byla bych Italkou. Vždyť italská kuchyně je nádherná. Hromada těstovin! Ano dostáváme se k mé lásce k těstovinám a zároveň k mému nejoblíbenějšímu jídlu - lasagním! Právě ty byly první věcí, kterou jsem zkoušela podle této kuchařky uvařit, a že jsem si s nimi dala práci. Dělala jsem, jak domácí ragú tak i bešamelovou omáčku. Pro zkušené kuchařky je to samozřejmost, ale tenkrát to bylo moje první větší jídlo! A musím říct, že se povedly na jedničku!

Dezerty - Láska číslo 2. Pokud jste četli článek Pár řádků na úvod, tak vám musí být jasné, že tohle je pro mě,nevím jestli štěstí nebo utrpení. Jsem milovník dortíků! Přiznávám se! Každý, kdo se trochu vyzná ve zdravém životním stylu, či drží nějakou tu dietu ví, že člověk by měl jednou za čas zhřešit, protože jinak (alespoň já to tak mám)  vyžere  sní veškeré sladké, které se v jeho lednici nebo špajzce nachází. Takže já si jednou za čas (zhruba po 5ti dnech nebo týdnu) dopřeji kus dortíku nebo nějakou jinou neřest.

Drůbež - Teď už oficiální láska číslo 3. Váhala jsem zda si mám přát tuto nebo polévky. Nemůžu se dočkat až se pustím do nějakého báječného receptu! Už sem si vyhlédla dva zajímavé, které 100% hodlám vyzkoušet a nakonec se o ně s vámi podělit. Jedním z nich je pečená perlička. Tu jsem nikdy neochutnala takže jsem na ni zvědavá. Druhým receptem, který mě zaujal na první pohled bylo pečené kuře s granatovým jablkem. Spojení kuřete a granátového jablka (patří mezi mé nejoblíbenější ovoce) zní nejen zajímavě, ale i velmi chutně! Ach jo ... už se mí sbíhají sliny!

Žádné komentáře:

Okomentovat