Pár slov na úvod

"Ne každý je ochotný držet diety, ale jíst a hlavně žít zdravě by měl každý. Přeci jen, děláte něco pro sebe a objevíte spoustu nových chutí, nápadů, receptů a potravin. Ke zdravému životnímu stylu patří i cvičení, kterým si pomáháte k delšímu životu a hlavně k tomu, abyste se cítili skvěle! Tak proč to nezkusit! :)"

úterý 2. července 2013

Domácí celozrnné houstičky.

Celozrnné pečivo je v dnešní době zdravého životního stylu základ. Jíme ho jak k snídani, obědu (k polévkám například), večeři a i ke svačinám.
Asi je jednoduší jít do obchodu a za 5kč si celozrnnou housku koupit, ale přece jenom z ní nemá člověk takovou radost, jako když si tu svojí malou houstičku sám upeče. Já už mám druhý den prázdniny a jelikož mám teprve před dovolenou, tak jsem se rozhodla upéct svoje první celozrnné houstičky!

Ingredience
- 250g celozrnné pšeničné mouky, 125ml mléka, 15g droždí, 10g rozpuštěného másla, vejce

Postup
Jako první si rozpustíme máslo, aby nám stihlo vychladnout. Dále si smícháme mouku s mlékem a do ní rozdrolíme droždí. Vejce si rozklepneme do hrníčku a vidličkou rozmícháme. Slijeme polovinu vejce do směsi a promícháme. Těsto se bude hooooodně lepit, takže přidáváme máslo.
Dalším krokem je kynutí. Pokud máte hodně času nechte těsto vykynout normálně (bez pomoci), ale pokud vás tíží čas a nebo jste jen nedočkaví, jako já tak mu trošku pomůžeme. Těsto dáme do trouby na 60° a zhruba na 15 minut.
Krok č. 3 je tvarování. Fantasii se meze nekladou, takže jestli jste vždy snili o tom udělat si třeba srdíčkové housky - do toho. Já udělala klasické 'copánky' ty pomazala druhou polovinou vejce, které zbylo. Na závěr posypeme lněným a slunečnicovým semínkem.
Na závěr dáme péct. Na 180° 20-25 minut. A houstičky jsou na světě! :)


1 komentář: